Voorbereiding bedrijfsverkoop: persoonlijke begeleiding

Voorbereiding bedrijfsverkoop: persoonlijke begeleiding


Het aantal bedrijven dat te koop wordt aangeboden, maakt een sterke groei door. Wanneer u besluit de komende jaren uw bedrijf te verkopen, zult u er één van de 90.000 in Nederland zijn. Het is dus zaak dat u de verkoop goed voorbereidt en dat u daarmee op tijd begint. Een bedrijfsoverdracht is namelijk veel meer dan slechts het vinden van een koper en het berekenen van de goodwill.
Volgens de Menvestment-methode ‘niet uitkleden, maar aankleden’ begeleiden wij MKB-ondernemers met meer dan circa vijftig medewerkers op adviesbasis op de weg naar een succesvolle bedrijfsverkoop. Met behulp van onze ervaring en onze specifieke producten de Waardetoren® en de Kopersgrid® maken wij van uw ondernemers-goodwill waardevolle bedrijfsgoodwill. Niet uzelf, maar de competentie van uw hele onderneming wordt verkocht.
De methode ‘niet uitkleden, maar aankleden’ levert u niet alleen een hogere verkoopopbrengst op. Een belangrijk bijkomend voordeel is dat u uw bedrijf gezond achterlaat aan de juiste koper(!), zodat u zich over uw medewerkers geen zorgen hoeft te maken.

Bekijk hier enkele voorvallen die de noodzaak van een goede en tijdige verkoopvoorbereiding duidelijk maken.

Wanneer beginnen?

Een gedegen verkoopvoorbereiding start gemiddeld drie tot vijf jaar vóór de daadwerkelijke bedrijfsoverdracht.

Op welke leeftijd wilt u
uw bedrijf verkopen?

 

Start op tijd met
de verkoopvoorbereiding.

65
60
55
50

60 - 62
55 - 57
50 - 52
45 - 47





Wij willen graag vaststellen wat wij voor u kunnen betekenen!
Bel ons of vul nu het formulier in


Interim-managementStrategieBedrijfsverkoopContactHome

© addesign 2011

sitemap

De Kopersgrid® (voorraad en debiteuren)

Voor ons (maar dat moet zeer zeker ook voor u gelden) geeft de ontwikkeling van de voorraadhoogten en de debiteurendagen inzicht in de bedrijfsvoering. Op het gebied van voorraadontwikkeling kan een toename van voorraden duiden op te weinig aandacht voor oude voorraden of oplopende voorraden als gevolg van een stagnerende omzet. Bij de toename van het aantal debiteurendagen zijn er vaak problemen, omdat de kwaliteit of service van producten en/of diensten niet in orde is.
Laat uw afdeling administratie eens uitzoeken of deze gegevens kunnen worden achterhaald. Vervang de aanduidingen 'veel lager' en 'veel hoger' in de grid door het aantal dagen. Wat constateert u bij de potentiele kopers en wat betekent dit voor uw eigen bedrijfsvoering?

De Kopersgrid® (verkoop en omzet)

U zult ervaren hoe lastig het is om informatie over verkoopcijfers en omzet van potentiële kopers te achterhalen. Soms bieden jaarrekeningen uitkomst. Geef in ieder geval aan hoe u aan de informatie bent gekomen bent en stop een bijlage zoals een krantenartikel of publicatie achter deze grid.

sluit venster

De Waardetoren®

De Waardetoren maakt bedrijfsgoodwill inzichtelijk en onderbouwd. Het doel is om persoonlijke goodwill om te zetten in goodwill voor de competentie van uw totale onderneming.
Bekijk een schematische voorstelling van dit produkt.

sluit venster